شناسهٔ خبر: 174380 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی جسارت عملیاتی کردن برنامه‌های خود را دارد

سید جمال موسوی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم تدوین شده و عملیاتی است، گفت: در صورت تأمین منابع مالی اهداف تعیین شده قابلیت تحقق را دارند، عزم و اراده وی هم نویدبخش همین موضوع است و امیدواریم شاهد جهش در عملکرد وزارتخانه راه و شهرسازی طی ۴ سال آینده باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید جمال موسوی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه‌ با برنامه وزرای پیشنهادی دولت، گفت: با توجه به اینکه تخصصی‌ترین وزارتخانه مرتبط با کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی است، زمان بیشتری برای بررسی دقیق برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اختصاص دادیم. وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت راه بوده و تمامی سطوح مدیریتی این وزارتخانه را به صورت پله به پله طی کرده و در کنار تخصص از تجربه خوبی برخوردار است. از سوی دیگر جسارت و شجاعت کافی برای پیشبرد برنامه‌های عملیاتی خود را دارد.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم تدوین شده و کاملاً قابلیت اجرا دارد، عنوان کرد: بنده معتقدم در صورت تأمین منابع مالی اهداف تعیین شده قابلیت تحقق را دارند، عزم و اراده وی هم نوید همین موضوع است و امیدواریم شاهد جهش در عملکرد وزارت‌خانه راه و شهرسازی باشیم.

موسوی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بسیار عریض و طویل بوده و معاونت‌های گسترده‌ای دارد و هر جای شهر را که نگاه می‌کنیم یک پروژه عمرانی در حال اجرا دیده می‌شود. از سوی دیگر وضعیت ناوگان حمل‌ونقلی کشور نیز به‌هیچ‌عنوان مناسب نبوده و عموماً فرسوده و نیازمند نوسازی هستند؛ لذا امیدواریم با اهتمام وزیر پیشنهادی اقدامات خوبی در حوزه ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی صورت‌گرفته و پس از ۴ سال شاهد نوسازی بخش کثیری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مسافری باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران ادامه داد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی با دقت و حساسیت مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری با رای اکثریت نمایندگان، برنامه‌های وی در کمیسیون عمران تأیید شد.